2016 pentru Spoon: focus pe nevoile digitale ale clientilor sai

2016 va inseamna pentru echipa Spoon focus pe nevoile digitale ale clientilor sai. Filozofia dupa care si-a croit Spoon drumul in digital combina continutul si expunerea media, adaptate fiecarea platforme in parte si specifice fiecarui obiectiv de business.

Spoon Digital crede ca experienta consumatorului cu un brand trebuie sa fie nativ integrata in continutul fiecarei platforme iar strategiile adaptate obiectivelor, contextului si sa respire autenticitate.

 

Echipa Spoon a realizat si o serie de materiale video impreuna cu Inversee, in care ofera brandurilor sfaturi despre abordarea strategica a continutului video pentru diferitele platforme online.

 

Primul video traseaza cateva reguli generale despre folosirea continutului video in YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat si Periscope.

 

  1. Continutul video pentru online trebuie sa respecte regula de aur din online, si anume relevanta pentru user si contextualizarea acestuia pe momentul de consum.

 

In general avem 2 tipologii de continut video:

-continutul video creat de branduri si distribuit in online. In acest caz ideal este ca productia video-urilor pentru online sa fie facuta cu o echipa care intelege specificul fiecarei platforme.

– continutul video generat de utilizatori sau de influenceri. Noi preferam termenul de influenceri celui de endorseri intrucat urmarim mai degraba impactul pe care influencerul il are pe platforma respectiva. Influencerii trebuie selectati astfel incat sa aiba un continut relevant, generat organic, pentru ceea ce vrea brandul sa comunice (sa fie un cunoscator/ specialist in domeniul respectiv), dar si sa aiba un crowd cat mai mare pe platforma respectiva (nr de followeri, nr de like-uri).

 

  1. Pentru a intelege in care directie merita facuta investitia media, conceptele/ directiile trebuie validate prin A/B testing. In testare practic validam premise pe care le identificam pe baza insight-urilor. Acestea ne ajuta sa intelegem mai bine comportamentul segmentelor de consumatori. De exemplu, un segment interesat de acelasi lucru se comporta diferit in Instagram vs YouTube si reactioneaza diferit la mesajele brandului. Prin urmare, in online, si e valabil si cand discutam de continut video in online, nu trebuie sa absolutizam. Daca o abordare a dat rezultate pe un segment de audienta care are anumite interese si care petrece timp mult pe o platforma, nu inseamna ca aceeasi abordare va merge pe aceleasi interese in alta plaforma. Online-ul este despre nou, convenient si moment, iar toate aceste trei atribute evolueaza permanent.

 

  1. Ultimul aspect pe care vrem sa-l punctam este despre diferenta de comportament a userului intre o platforma on demand, precum Youtube, si una tip discovery, precum Facebook sau Instagram. Pe o platforma on demand, userul este in control, stie ce vrea si este mai intransigent fata de advertising, in comparatie cu platformele tip discovery unde userul este deschis catre subiecte noi si priveste advertisingul mai relaxat.

 

 

In video-urile urmatoare vom discuta despre abordarile video in real time si despre ce asteptari au utilizatorii de la branduri.

 

Echipa Spoon a realizat video-urile in parteneriat cu Inversee, o echipa specializata in crearea de continut video pentru online (http://inversee.com).