Citește ultimele noutăți

  • WhatsApp pentru desktop

    WhatsApp, cea mai populara aplicatie de mesagerie, a ajuns pe desktop.
    Aplicatia, detinuta de Facebook (din 2014), este folosita de 800 de milioane de utilizatori (Aprilie 2015), comunicand via telefon si tableta. Acum, aplicatia este valabila si pentru desktop, cat timp este conectata la aplicatie pe telefon. Conexiunea se realizeaza cu ajutorul unui cod QR.
    Din punct de vedere al audientei, WhatsApp este acum in top, depasind Instagram si Twitter la un loc.
    Utilizatorii WhatsApp se logheaza in aplicatie in medie de 23 de ori/ zi si petrec aproximativ 35 de minute online.
    Pe WhatsApp se trimit 30 de miliarde de mesaje zilnicWhatsApp.jpg

    Mai mult

  • Instagram Ad Business: Buy Now

    Instagram- platforma cu peste 300 de milioane de utilizatori lanseaza butonul “Shop Now”. Link-uri de shopping si Facebook target-ting sunt noile facilitati pe care le ofera Instagram, alaturi de un tool de analytics pe care il pune la dispozitia advertiserilor pentru a optimiza procesul de targetare.

    Instagram devine o platforma de shoping, alaturi de Pinterest.

    Instagram a fost cumparata de Facebook in 2012 si se pozitioneaza ca o platforma de fashion, beauty si fotografie.
    #instagram #shopnow #socialmedia

    Mai mult

  • Pinterest Buyable Pins

    Pinterest a anuntat saptamana trecuta lansarea unei noi facilitati pentru utilizatori si anume cumpararea online cu ajutorul Pin-urilor de cumparare numite Rich Pins.

    Asadar, utilizatorii vor putea folosi Pinterest ca o platforma de shopping!

    Buyable Pins vor aparea in decursul acestei luni.

    * Nu exista fee pentru tranzactionare.

    * Plata se va putea efectua prin card sau prin Apple Pay.

    In plus, in mai Pinterest a lansat un nou serviciu care ajuta marketerii sa optimizeze pin-urile pentru o performanta mai buna.
    #pinterest #socialmedia #richpins

    Mai mult

  • 2015_03_31_spoon_blog_sxsw2015.jpg

    Spoon prezenți la cel mai mare festival de interactive din lume – SXSW

    În luna martie Claudia Chirilescu a fost la SXSW, cel mai important eveniment pe zona interactivă la nivel mondial care se desfăşoară anual în Austin, Texas.

    Ne-am propus împărtăşim cu voi conceptele care au încins sălile de conferinţe şi care ne influenţează în activitatea noastră de comunicare.
    Pentru cei care nu au auzit de SXSW, aici s-a lansat în 2007 Twitter, anul următor Foursquare, iar anul acesta aplicaţia Meerkat pentru real time streaming a fost adoptată de platforme media precum Mashable care şi-au creat canal dedicat pentru transmisie de la SXSW.
    Subiectele abordate cu precădere anul acesta la SXSW au fost Big Data, user experience (UX), user interface (UI), start-ups, wearable, internet of things, privacy, health, retail, beacon.

    Cuvântul de ordine la SXSW este tehnologia, ce este nou, cine va fi următorul Uber.
    Doar pe zona interactivă, SXSW totalizează peste 1,000 de conferinţe, prezentări, paneluri şi workshop-uri pe zona interactivă. va faceţi o impresie de mărimea lui, pot spune în acelaşi interval orar au loc între 60 şi 100 de evenimente simultan.
    Curatarea acestora este o efort care merită făcut dacă vrei fii prezent la cele mai interesante discuţii pe interesele tale.
    Iată câteva insight-uri referitoare la big data. Big data este mai degrabă predictable data, adică ce putem şti despre consumator care ne ajute intuim următoarea lui acţiuneAnaliza predictivă a datelor va fi extrem de importantă în decizii de marketing şi de comunicare. În marketingul viitorului nu se mai vorbeşte nici de demografice, nici de personas, nici de segmentări, întrucât comunicarea trebuie fie contextuală, iar experienţa trebuie fie personală. Întrebarea la care trebuie răspundem este: ce nevoie are utilizatorul în acest moment şi cum pot eu -i satisfac această nevoie fără el depună un efort prea mare?
    Am studiat modele de conversie în funnel şi am făcut schimb de informaţii cu alte agenţii de interactive şi marketeri privind plusurile şi minusurile diferitelor instrumente de programatic buying.

    Mai mult

  • 2015_02_12_spoon_blog_atribuireprocentuala.png

    Cât de mult influențează fiecare canal acțiunea unui consumator?

    Se discută foarte mult zilele acestea despre un nou concept în marketingul online, numit “atribuirea fracționată sau procentuală”. Poate suna mai sofisticat în engleză decât în română, fractional attribution, dar definiția lui este relativ simplă: care este procentul care îi revine fiecărui touch point între brand și consumator și care se finalizează într-o acțiune făcută de acesta?

    Ultimul click, ultima vizualizare, ultima afișare, remarketing-ul au fost argumentele prin care platforme care funcționează pe baza algoritmului de afiliere și-au argumentat rolul în lanțul trofic dintre consumator și obiectivele de business ale unui client (afilierea presupune o mențiune a unui produs/ brand în online și care determină o achiziție ce recompensează site-ul sau pe cel care a făcut mențiunea cu un procent din valoarea tranzacției, procent negociat între cele două parți și validat de cel care are platforma de comerț online).

    Înțelegerea mecanismelor care au generat o tranzacție din partea unui consumator este un proces care nu a fost niciodată simplu.

    Atribuirea procentuală presupune ca fiecare contact offline și online între brand și consumator să contribuie într-o anumită măsură la decizia finala. Cu toate acestea nu trebuie să ignorăm tacticile care au generat notorietate și considerație și care preced întotdeauna decizia de achiziție.

    Creșterea importanței programatic buying-ului în ultima perioadă a determinat nevoia marketerilor de a înțelege cum se face alocarea de bugete pe canale și de ce. Toată lumea caută argumente.

    Cei care vând cost per click au interesul să fie foarte vocali referitor la rolul lor, în pofida celor care generează conținut și care construiesc credibilitate pentru brand în primele două stadii, notorietate și considerație.

    Până în acest moment, nimeni nu a validat vreun algoritm care să se poată aplica atât afacerilor ce tranzacționează în online, cât și celor din offline, și care să ofere ecuația perfectă.

    Setarea de obiective clare, urmărirea și evaluarea lor, precum și testarea permanentă sunt tehnicile pe care le putem utiliza pentru a ințelege cum se raportează consumatorii la brandul nostru și cum putem exploata contextele pentru a le satisface nevoile.

    Mai mult

  • tweettoeat.jpg

    Automat de tweet-uri in stații de autobuz

    Brandul de chipsuri Walkers a instalat un automat de distribuție care a funcționat pe bază de… tweet-uri! Automatul a fost instalat într-o stație de autobuz din Londra iar pasagerii au fost invitați să scrie un tweet care să includă @walkers_busstop, pentru a primi o pungă de chips-uri oferită virtual de endorserul campaniei Gary Lineker. Campania a avut și o componentă de crowdsorcing, invitându-i pe consumatori să-și exprime online preferința pentru una dintre aromele testate.

    Mai mult

  • mcdonalds_smoothie.jpg

    Interacțiune strategica între spot TV și aplicație de brand

    Te uiți la spot, McDonald’s în acest caz, și la final îți apare un fruct. Dar asta nu e tot: dacă deschizi aplicația și ghicesti fructul, poți câștiga un cupon pentru un smoothie la McDonald’s! Compania și-a crescut vânzarile cu 18% peste obiectivul setat, a creat interacțiune cu fanii și a educat utilizatorii, care știu că la McDonald’s pot bea un smoothie delicios.

    Mai mult

  • mcdonalds_can.jpg

    Panouri ca saci menajeri purtători de mesaj

    O campania realizată pentru McDonalds în Stockholm te invită să rupi un sac de gunoi de pe panou, să-l umpli cu cutii goale și în schimbul cutiilor, McDonald’s îți oferă burgeri. Panourile cu saci sunt amplasate în apropierea locațiilor de concerte și festivaluri, targetând persoane tinere. Obiectivul campaniei este de a-i încuraja pe tineri să-și colecteze recipientele folosite și apoi să facă o vizită la un McDonald’s. WIN-WIN!

    Mai mult

  • PayPerLaughCover.jpg

    Pay Per Laugh – Un mod smart de a plăti pentru cultură!

    Pentru cei care vor să se asigure că nu plătesc pentru mai mult decât primesc există aplicaţia Pay Per Laugh! Aplicaţia este o modalitate ingenioasă de a creşte veniturile teatrelor, fără să pară un cost nemeritat.

    Procesul este simplu: în scaunele din teatre sunt instalate iPaduri cu aplicaţia Pay Per Laugh, aplicaţie ce are incorporat un software de FaceTracking, un detector de expresii faciale care are scopul de a contoriza de câte ori râzi în timpul piesei de teatru. Astfel, fiecare râset are preţul de 0.30€. Preţul maxim al unui bilet este de 24€, suma tuturor râsetelor de-a lungul piesei.

    Aplicaţia a fost lansată în Barcelona în cadrul unui spectacol de improvizaţie numit Improshow. Publicul a plătit în funcţie de râsetele pe parcursul piesei, generând 49 de râsete pe om în medie, iar un cost mediu per bilet de 14.70€ (aproape dublu decât preţul standard de 8€). Ni s-a părut o activare inteligentă de a evalua meritele artiştilor la adevărata lor valoare. Aţi merge la o astfel de piesă?

    Mai mult

  • cover.jpg

    Muzică de ascultat în maşină, cu puţină tehnologie şi crowdsourcing!

     

    În spirit de vacanţă, am descoperit o aplicaţie nouă care ne ajută să ne familiarizăm cu locurile prin care călătorim, într-un mod muzical! Paul Lamere a construit această aplicaţie în ideea de a promova muzicienii locali pentru cei care vor să afle mai multe despre cultura unui loc. Aşadar, atunci când te plimbi cu maşina dintr-un capăt al unei ţări în celălalt, aplicaţia Roadtrip Mixtape îţi dă posibilitatea să asculţi playlisturi personalizate cu melodii ale artiştilor locali, toate alcătuite cu grijă de pasionaţi de muzică din ţările respective.
    În parteneriat cu Spotify şi Google Maps, Roadtrip Mixtape funcţionează în felul următor: îţi alegi locul de pornire şi destinaţia şi apeşi “Play mixtape”. Îţi vor apărea câteva playlisturi din care poţi alege pentru a asculta artiştii locali. Pe măsură ce progresezi, playlisturile se schimbă. Pentru cei care încă nu şi-au luat concediu, nu poate fi decât o experienţă plăcută!

     

    Roadtrip1-730x440

    Mai mult